Aşa arată Universul ştiut de noi într-o singură imagine

Cu siguranţă este frumos. Aceasta este o ilustraţie logaritmică a concepţiei Universului nostru observabil cu Sistemul Solar în centru.

univers1

Tot aici veţi putea observa planetele interioare şi exterioare, centura lui Kuiper, norul Oort, steaua Alpha Centauri, Constelaţia Perseus, Galaxiile Milky Way şi Andromeda alături de multe alte galaxii, microradiaţiile cosmice şi plasma invizibilă produsă de Big Bang.

Realizată de muzicianul şi artistul Pablo Carlos Budassi, imaginea este bazată pe punctele cardinale ale hărţii Universului şi editată de specialiştii Universităţii Princeton. Echipa universităţii condusă de astronauţii Richard Gott şi Mario Juric au luat aceste puncte cardinale ale hărţii Universului cu ajutorul SDSS, care în ultimii 15 ani a folosit un telescop optic de aproximativ 2.5 metri, unghi larg, la Apache Point Observatory din New Mexico, pentru a crea cea mai detaliată hartă 3D a Universului.

Mai jos aveţi o imagine needitată şi mărită.

univers2

Hărţile logaritmice sunt foarte folositoare în observarea unui lucru atât de mare cum este Universul. Universitatea Princeton le-a publicat în “Astrophysical Journal” din 2005.

Cu toate că sunt foarte utilizate şi folositoare, hărţile logaritmice nu ne prezintă o imagine prea reuşită dacă dorim să ne uităm direct spre ele, aşa că Pablo Carlos Budassi s-a decis să realizeze o fotografie mai palpabilă. Ideea de a realiza un cerc uriaş cu Universul nostru i-a venit într-o zi când s-a decis să facă hexaflexagoane de ziua copilului său. Hexaflexagoanele sunt poligoane din hărtie cu mai multe feţe. Probabil le ştii din şcoală, dar ai cunoscut niciodată denumirea acestora.

“Când am început să fac hexaflexagoane pentru ziua copilului meu ca suveniruri, am început să desenez în centrul lor, imagini din cosmos şi din Sistemul Solar. În acea zi mi-a venit ideea să realizez o imagine logaritmică a Universului în Photoshop şi cu ajutorul unor fotografii de la NASA” a declarat artistul.

Sursa: sciencealert.com